2021/09/23

【博士論文】大学院理学系研究科 令和4年3月修了予定者博士学位論文提出期間Period for Submission of Dissertations by Students who Intend to Complete the Doctoral Program in March 2022, Graduate School of Science

                                                                                                                  English follows


東京大学大学院理学系研究科

令和3年度博士学位論文提出期間

 

博士後期課程の学生で、令和4年3月に課程を修了予定とする者は、指導教員及び専攻長の指示を受け、下記により学位論文を提出して下さい。

1.対象者:博士後期課程の学生(平成31年4月1日以前の入進学者)で、

令和4年3月24日付修了予定者

 

2.提出書類:

  1.論文                1部(仮製本)及び全文の電子データ 

  2.論文の内容の要旨          2部

  3.宣誓                2部(正1部、写し1部)

  4.履歴書(所定の様式)         3部(正1部、写し2部)

  5.論文目録(所定の様式)           3部(正1部、写し2部)

△6.同意承諾書(所定の様式)       2部(正1部、写し1部)

 7.博士論文のインターネット公表に関する確認票(所定の様式)3部(正1部、写し2部)

 8.許諾書(所定の様式)        2部(正1部、写し1部)

△ 9.博士論文公表方法に関する特例申請書(所定の様式)及び「やむを得ない事由」を具体的

  に説明する資料           2部(正1部、写し1部)

10.学位論文受付整理票          1部

11.予約票(予約受付確認メール)    1部

 ※△は該当者のみ提出

3.書類配布:『学位申請者《課程博士》の手引き』及び所定の用紙

10月13日(水)以降にファイル転送便のURLをメールにより通知

4.受付期間:                     

12月20日(月)・21日(火)・22日(水)【締切厳守】

               《事前予約制》

      受付時間 午前9:30~11:30/午後1:30~4:30

《注意》 筆記用具持参、マスク着用、手指の消毒をしてから入室すること。

5.受付場所:

理学系研究科大学院担当〔理学部1号館東棟2271号室〕 



Period for Submission of Dissertations by Students who Intend to Complete the Doctoral Program in March 2022, Graduate School of Science, the University of Tokyo.

Students in the final portion of the doctoral program who intend to complete the program in March 2022 should take the following steps in submitting their dissertations upon direction from their academic advisors and the head of department. 

1.Eligibility: Students who entered / advanced into the final portion of the doctoral program prior to April 1, 2019 and are scheduled to complete the program on March 24, 2022. 

2. Documents to be submitted including the dissertation

【1】Dissertation                      1  (temporary binding is acceptable)and Electronic full text data

【2】Dissertation Abstract                                               2 copies

【3】Affirmation                                                             2  (including 2 photocopy)

【4】Resume(designated form)                                       3 (including 2 photocopy)

【5】Dissertation Table of Contents (designated form)      3 (including 2 photocopy)

【6】Letter of Consent and Acceptance (designated form)   2  (including 1 photocopy)

【7】Checklist for Web-Based Publication of Doctoral Dissertation     3  (including 2 photocopies)

【8】Letter of Authorization                                                  2  (including 1 photocopy)

【9】Application for Publication of Abridged Dissertation(designated form)and documents explaining  in detail the  "unavoidabler circumstances”      2  (including 1photocopy)

【10】Dissertation Submission Form                                1 copy

【11】Copy of reservation confirmation email                   1 copy

Note)  ・Please submit  【6】【9】only if applicable.

 
3 ."Guideline for Ph.D. Candidates" and designated form (Japanese only)
Both the guideline and forms will also be available from the relevant URL which is to be informed by email after October 13(Wed.)

4. Period for Submission of Dissertations

December 20(Mon)/21(Tue)/22(Wed)

        《Reservation required》

[There is a strict deadline for submissions, and late submissions will not be accepted .]

Submissions Accepted 9:30 to 11:30 am / 1:30 to 4:30 pm

Note) Bring writing materials,Wear a mask and use hand sanitizer when entering the room.

5. Place for Submission of Dissertations

Room 271, 2nd floor, Science Bldg.1.

(Applicants should submit the documents in person.)

 

 

―東京大学大学院理学系研究科・理学部 学務課 教務チーム 大学院担当―

  • このエントリーをはてなブックマークに追加