search
search

大学院お知らせ

DATE2024.04.17 #大学院お知らせ

【博士論文】大学院理学系研究科 令和6年9月修了予定者博士学位論文提出期間/Period for Submission of Dissertations by Students who Intend to Complete the Doctoral Program in September 2024, Graduate School of Science

                                                                                                                  English follows


東京大学大学院理学系研究科

令和6年度博士学位論文提出期間

 

博士後期課程の学生で、令和6年9月に課程を修了予定とする者は、指導教員及び専攻長の指示を受け、下記により学位論文を提出して下さい。

                  記

1.対象者:博士後期課程の学生(令和3年10月1日以前の入進学者)で、

令和6年9月20日付修了予定者

 

2.提出書類:

   1.論文                1部(仮製本)及び※1全文の電子データ 

   2.論文の内容の要旨          2部

   3.宣誓                  2部(正1部、写し1部)

   4.履歴書(所定の様式)               3部(正1部、写し2部)

   5.論文目録(所定の様式)                   3部(正1部、写し2部)

△6.同意承諾書(所定の様式)            2部(正1部、写し1部)

 7.博士論文のインターネット公表に関する確認票(所定の様式) 3部(正1部、写し2部)

 8.許諾書(所定の様式)         2部(正1部、写し1部)

△9.博士論文公表方法に関する特例申請書(所定の様式)及び「やむを得ない事由」を具体的

  に説明する資料                 2部(正1部、写し1部)

10.学位論文受付整理票            1部

11.予約時の画面のスクリーンショット  1部

 ※1全文データは主査に渡してください。

 ※△は該当者のみ提出

 

3.書類配布:『学位申請者《課程博士》の手引き』及び所定の用紙

5月14日(火)以降にファイルのダウンロード用URLをメールにより通知

 

4.受付期間:                     

         7月8日(月)【締切厳守】《事前予約制》               

      受付時間 午前9:30~11:30/午後1:30~4:00

 

5.受付場所:

理学系研究科大学院担当〔理学部1号館東棟2271号室〕 



Period for Submission of Dissertations by Students who Intend to Complete the Doctoral Program in September 2024, Graduate School of Science, the University of Tokyo

Students in the final portion of the doctoral program who intend to complete the program in September 2024 should take the following steps in submitting their dissertations upon direction from their academic advisors and the head of department. 

1.Eligibility: Students who entered / advanced into the final portion of the doctoral program prior to October 1, 2021 and are scheduled to complete the program on September 20, 2024. 

2. Documents to be submitted including the dissertation

【1】Dissertation                            1   [(in temporary binding) and ※1 electronic data(full text)]

【2】Dissertation Summary                                                                  2 copies

【3】Résumé(designated form)                                                            3 (including 2 photocopies)

【4】Affirmation                                                                                    2  (including 1 photocopy)

【5】Dissertation Table of Contents (designated form)                      3 (including 2 photocopies)

【6】Letter of Consent and Acceptance (designated form)                  2  (including 1 photocopy)

【7】Checklist for Web-Based Publication of Doctoral Dissertation     3  (including 2 photocopies)

【8】Letter of Authorization                                                                  2  (including 1 photocopy)

【9】Application for Publication of Abridged Dissertation(designated form)and  Document Explaining in Detail the “Unavoidable Circumstances”                                               2  (including 1 photocopy)

【10】Dissertation Submission Form                                                   1 copy

【11】Copy of the screenshot of reservation                                       1 copy

Note)  ・Please submit  【6】【9】only if applicable.

            1 Submit electronic data (full text) to the screening committee chair


3 ."Submission Guidelines for Doctoral Dissertations" and designated forms (Japanese only)
Both the guideline and forms will also be available from the relevant URL which is to be informed by email.

 

4. Period for Submission of Dissertations

  July 8(Mon) 《Reservation required》

[There is a strict deadline for submissions, and late submissions will not be accepted.]

Submissions Accepted 9:30 to 11:30 am / 1:30 to 4:00 pm

 

5. Place for Submission of Dissertations

Room 271, 2nd floor, Science Bldg.1.

(Applicants should submit the documents in person.)