2015/05/14

平成27年度博士学位論文提出期間 Period for Submission of Dissertations

博士後期課程の学生で、平成27年9月に課程を修了予定とする者は、指導教員及び専攻長の指示を受け、
下記により学位論文を提出して下さい。
Students in the final portion of the doctoral program who intend to complete the program in 
 September 2015 should take the following steps in submitting their dissertations upon
 direction from their academic advisor and head  of department.
                                記
1.対象者:博士後期課程の学生(平成24年10月1日以前の入進学者)で、
平成27年9月25日付修了予定者

1.Eligibility: Students who entered / advanced into the final portion of the doctoral program
 prior to October 1, 2012 and are scheduled to complete the program
 on September 25, 2015.  


2 .提出書類:
【0】学位論文受付整理票      1部
【1】論文         1部(仮製本)及び全文の電子データ 
【2】論文の内容の要旨       3部及び電子データ
【3】宣誓                 2部(正1部、写し1部)
【4】履歴書(所定の様式)      3部(正2部、写し1部)
【5】論文目録(所定の様式)        3部(正2部、写し1部)
△【6】同意承諾書(所定の様式)   2部(正1部、写し1部)
【7】博士論文のインターネット公表に関する確認票(所定の様式)2部(正1部、写し1部)
【8】許諾書(所定の様式)      2部(正1部、写し1部)
△ 【9】要約公表の申請書(所定の様式)及び「やむを得ない事由」を具体的に説明する資料 
2部(正1部、写し1部)
 ※△は該当者のみ提出
(注):2.論文の内容の要旨については、「東京大学学位論文データベース」で公表することになります
ので、紙面と電子データの2種類を提出して下さい。

2. Documents to be submitted including the dissertation
【1】Dissertation			1  (temporary binding is acceptable)and Electronic full text data)
【2】Dissertation Abstract	3 copies and Electronic data
【3】Affirmation            		2  (including 1 photocopy)
【4】Resume(designated form)	3 (including 1 photocopy)
【5】Dissertation Table of Contents (designated form)  		3 (including 1 photocopy) 
【6】Letter of Consent and Acceptance (designated form)  		2  (including 1 photocopy)
【7】Checklist for Web-Based Publication of Doctorate Thesis 		2  (including 1 photocopy)
【8】Letter of Authorization          		2  (including 1 photocopy)
【9】Application for Publication of Abridged Thesis(designated form)and documents explaining 
in detail the “unavoidable circumstances” 		2  (including 1 photocopy)
Note)
・ Please submit  【6】【9】only if applicable.
・【2】 Dissertation Abstracts for dissertations awarded the Ph.D. will be published in  
“The University of Tokyo Doctorial Dissertation Database”. Please submit abstracts in 2 
formats, paper and electronic data. 

3.書類配布:『学位申請者《課程博士》の手引き』及び所定の用紙
5月20日(水)以降にファイル転送便のURLをメールにより通知

3 "Guideline for Ph.D. Candidates" and designated form (Japanese only)
Both guideline and form will also be available from the relevant URL which is to be 
informed by email.

4.提出日:                    7月10日(金)【厳守】
受付時間 午前9:30~11:30/午後1:30~4:30   

4. Date of Submission 
July 10 (Fri) 
  [There is a strict deadline for submissions, and absolutely no submissions will be 
accepted after the deadline.]
Submissions Accepted 9:30 to 11:30 am / 1:30 to 4:30 pm


5.受付場所:
理学系研究科学務課大学院担当〔理学部1号館1階105号室〕
5. Place for Submission of Dissertations
Applicants should submit the documents in person to room 105, 1st floor, 
Faculty of Science Bldg 1 (Graduate School Office of the Graduate School of Science.)

 

―東京大学大学院理学系研究科・理学部 学務課 教務チーム 大学院担当―

  • このエントリーをはてなブックマークに追加